Menu
A+ A A-

"Orawianie im. Heródka" w Chorwacji

W dniach 31.07-03.08 Zespół Regionalny "Orawianie" im. Heródka z Lipnicy Wielkiej na Orawie przebywał na Międzynarodowym Festiwalu "V Summer in Kvarner Music Festival" Omisjalj, Crikvenica w Chorwacji. Nasz zespół co roku stara się wyjeżdżać gdzieś poza granicę kraju, poznając różne zakątki Europy, promując również naszą Orawę. W tym roku Orawianie postawili na Chorwację. I jakże słuszna była to decyzja! Sześć cudownych dni w tym "przedsionku nieba" pozostanie na długo w naszej pamięci!
Cudowne widoki, ludzie, plaże i atmosfera sprawiła, że nasza relacja ukazuje się dopiero teraz, po naszym powrocie. Chcieliśmy jednak będąc tam uchwycić po prostu każdy promyk Chorwackiego słońca, każdy z tych cudownych widoków, tak, że całkowicie zapomnieliśmy o Bożym świecie! Oczywiście były też i występy. Pomimo ogromnych upałów zespół występował i to z ochotą, z ochotą (co z resztą widać na zdjęciach), a nasze melodie cudownie brzmiały pośród Chorwackich skał, wzbudzając zainteresowanie zarówno w śród mieszkańców, jak i licznych turystów. Tak, że wyjazd zespołu do Chorwacji na długo pozostanie w naszej pamięci i w naszych sercach.
Jest to jedno z tych miejsc, do których nie można po prostu nie wrócić! I tak też pewnie uczynimy. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tego wyjazdu. Opiekunom, rodzicom i naszej Pani Dyrektor Bożenie Marcinek z mężem. W drodze powrotnej "zahaczyliśmy" jeszcze o Wiedeń. Zobaczyliśmy (co prawda tylko z autobusu, ale jednak) najważniejsze jego zabytki, a potem wjechaliśmy na wzgórze Kahlenberg, skąd podziwialiśmy piękną panoramę tego miasta, a Pani Magda opowiadała nam o jego zabytkach, jak i o samym wzgórzu, które jest z wiadomych powodów tak ważne dla Polaków.
Karkoszka Eugeniusz
(Fotorelacja przedstawiona oczami P. Magdaleny Kostrzewy - Smreczak i P. Barbary Brenkus. Dziękujemy za cudowne zdjęcia)
Powrót na górę

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.